CUPRA blir Svenska Padelförbundets officiella bilpartner och titelpartner till Swedish Padel Tour (SPT). Partnerskapet förbättrar förutsättningarna för svensk padel att kunna fortsätta utvecklas och stärker CUPRAs position på den svenska bilmarknaden. Tillsammans kommer båda parter de närmsta tre åren att lyfta svensk padel. Avtalet är skrivet på 3 år med option på förlängning.
”Vi ser fram emot att få arbeta tillsammans och vi är övertygade om att denna satsning kommer gynna både Svenska Padelförbundet och CUPRA. Märkets starka närvaro på internationell nivå, World Padel Tour och inom det internationella padelförbundet, FIP, visar att de har ett stort engagemang för padel,” säger Calle Åkesson, verksamhetschef för Svenska Padelförbundet. Helena Sjöberg Tufvesson, Marknadschef, CUPRA Sverige instämmer och tillägger, ”CUPRAs närvaro inom padel gör det möjligt för oss att nå en målgrupp som delar vår passion, driv, sportighet och en aktiv modern livsstil. Vi ser Svenska Padelförbundet som en naturlig partner, vi delar viktiga värderingar och befinner oss på samma tillväxtresa.
Partnerskapet innebär att CUPRA blir Svenska Padelförbundets officiella bilpartner samt titelpartner till SPT. CUPRA kommer att stötta alla verksamheter inom förbundet och genomföra ett extra projekt där CUPRA-återförsäljarna kommer att investera i förbundets barn- och ungdomssatsning.
”Vi tror att padeln kan göra mycket för både folkhälsan och ungdomssporten i Sverige. Padel växer explosionsartat och det är en fantastisk plattform för en aktiv livsstil. Vi ser att det inte är helt lätt för barn och ungdomar att fullt ut satsa på padeln. Vi vill göra en insats för att stödja både bredden och unga talanger att nå sina padeldrömmar.” förklarar Helena Sjöberg Tufvesson, Marknadschef, CUPRA Sverige.
CUPRA Formentor blir partnerskapets officiella bil. Modellen är en sportig prestandabil som kombinerar SUV:ens terrängegenskaper med halvkombins sportiga karaktär och coupéns smidiga siluett. Under första kvartalet 2021 öppnar försäljningen av en elektrifierad version, CUPRA Formentor e-Hybrid, en plug-in Hybrid med en helt utsläppsfri räckvidd på 50 km.
”Det ska bli väldigt roligt och spännande att samarbeta med CUPRA, vi har liknande värderingar och samma syn på vad som är viktigt i partnerskapet bl a när det gäller samhällsnyttan, barn- och ungdomssatsningen och hållbarhetsperspektivet. De är ett nytt och modernt bilmärke som vill sätta sina modeller på kartan i ett padelsammanhang. Vi är väldigt glada och tacksamma för att CUPRA nu satsar på svensk padel och deras engagemang kommer betyda mycket för utvecklingen av vår verksamhet. Vi ser fram emot att växa tillsammans med CUPRA, säger Calle Åkesson, verksamhetschef för Svenska Padelförbundet.
CUPRA kommer att bli en partner till förbundet och våra verksamheter med en stor synlighet och delaktighet. Framåt kommer det innebära att föreningar, spelare och samarbetspartners kommer kunna ta del av olika erbjudanden och aktiviteter.
För mer information:
Helena Sjöberg Tufvesson
Marknadschef
CUPRA Sverige
Calle Åkesson
Verksamhetschef
Svenska Padelförbundet